PT. PUSAKA JAWA ANDALAS MEDAN
Perusahaan yang bergerak di bidang barang antique / Pusaka dan Tokek rumah, dan bagi siapa yang memiliki barang antique / pusaka dan tokek rumah yang siap untuk ditransaksikan / dimaharkan, maka besar harapan kami anda bersedia meluangkan waktu anda untuk datang kekantor kami, PT.PUSAKA JAWA ANDALAS dan kami siap dan sanggup untuk mentransaksikan/ memaharkan barang antique/pusaka dan tokek rumah yang anda miliki dengan harga yang fantastis dan dengan prosedur Transaksi perusahaan yang berlaku. dan kiranya kami dapat bekerja sama dengan anda semua, Sekian dan terima kasih.
OFFICE :
PT.PUSAKA JAWA ANDALAS - MEDAN.
Jl.Elang / Gatot Subroto NO.88 i MEDAN
NO Telpon : ( 061 ) 42566900
Email : ptpusakajawaa@gmail.com
Website: http://ptpusakajawaandalasmedan.blogspot.com
PT.PUSAKA JAWA ANDALAS - MEDAN.
Jl.Elang / Gatot Subroto NO.88 i MEDAN
NO Telpon : ( 061 ) 42566900
Email : ptpusakajawaa@gmail.com
Website: http://ptpusakajawaandalasmedan.blogspot.com
Saut Marpaung ( Direktur )
0813 2989 7777
0823 1799 9937
0813 2989 7777
0823 1799 9937
Debbie Listra, Amd (Marketing)
0852 0646 6698
0852 0646 6698
Cristine, SH (Customer Servis)
0853 6079 2222
0857 6799 9937
0853 6079 2222
0857 6799 9937
Juswandi, SE (Marketing)
0821 1624 6013
0821 1624 6013
Tata Cara
Transaksi
Cara Transaksi Specimen Hidup
TOKEK
1. Pemilik, kuasa barang atau
broker datang ke pejabat Team Buyer mengundang. Selepas membaca dan meneliti
Memorendum of Understanding (MoU) maka dua pihak akan mennandatangani MoU
dan menetapkan waktu dan lokasi yang mahu transaksi dijalankan. Harga
undangan boleh dilihat di website atau pun pejabat .
2. Setelah Team Buyer menerima undangan, maka Team Buyer akan segera memproses administrasinya, supaya apabila barang masuk kriteria, maka kami boleh menyelesaikan transaksi. Team Buyer akan segera turun untuk melakukan transaksi di tempat pada masa yang sesuai dengan undangan. Apabila sampai dilokasi dalam waktu 3 jam Team Buyer tidak boleh melihat barang, tidak boleh uji barang, dengan alasan apapun maka transaksi dinyatakan gagal.
3. Pengujian Tokek dilakukan 2 kali dengan selang waktu 2x24jam antara ujian 1 dan ujian 2. Setelah tiba dilokasi, Team Buyer akan menguji barang secara fizikal, foto dan timbang, apabila masuk kriteria maka tokek tersebut dinyatakan lulus ujian-1
4. Setelah tokek dinyatakan lulus ujian-1 maka tokek akan dipindahkan oleh pemilik ke suatu tempat/kandang/bilik, terus dikunci yang ditunjuk oleh Buyer dan dijaga oleh semua perwakilan dari Pemilik, broker dan Team Buyer sampai maksimum 2x24jam.
5. Setelah maksimum 2X24jam maka tempat/kandang/bilik tokek akan dibuka apabila tokek tersebut masih ada, dan sama seperti semula (tidak berubah wujud, jumlahnya sama, dll) maka tokek akan ditimbang lagi, hasil timbangan terakhir yang akan menjadi bacaan pembayaran. Dan apabila timbangan terakhir mempunyai berat minimum yang dinyatakan di MOU maka tokek itu lulus ujian ke-2.
6. Setelah dinyatakan lulus ujian ke-2 oleh tester Buyer maka wang tanda jadi RM 500,000.00 akan online langsung ke akaun pemilik/kuasa barang/broker. Sisa pembayaran akan diselesaikan selama 7 hari kerja bank.
7. Setelah pembayaran dinyatakan selesai oleh Team Buyer maka dari pihak pemilik dan broker boleh memeriksa akaun bank masing-masing, apabila sudah masuk semua maka barang akan diserahkan oleh pemilik ke Team Buyer di depan notaris.
2. Setelah Team Buyer menerima undangan, maka Team Buyer akan segera memproses administrasinya, supaya apabila barang masuk kriteria, maka kami boleh menyelesaikan transaksi. Team Buyer akan segera turun untuk melakukan transaksi di tempat pada masa yang sesuai dengan undangan. Apabila sampai dilokasi dalam waktu 3 jam Team Buyer tidak boleh melihat barang, tidak boleh uji barang, dengan alasan apapun maka transaksi dinyatakan gagal.
3. Pengujian Tokek dilakukan 2 kali dengan selang waktu 2x24jam antara ujian 1 dan ujian 2. Setelah tiba dilokasi, Team Buyer akan menguji barang secara fizikal, foto dan timbang, apabila masuk kriteria maka tokek tersebut dinyatakan lulus ujian-1
4. Setelah tokek dinyatakan lulus ujian-1 maka tokek akan dipindahkan oleh pemilik ke suatu tempat/kandang/bilik, terus dikunci yang ditunjuk oleh Buyer dan dijaga oleh semua perwakilan dari Pemilik, broker dan Team Buyer sampai maksimum 2x24jam.
5. Setelah maksimum 2X24jam maka tempat/kandang/bilik tokek akan dibuka apabila tokek tersebut masih ada, dan sama seperti semula (tidak berubah wujud, jumlahnya sama, dll) maka tokek akan ditimbang lagi, hasil timbangan terakhir yang akan menjadi bacaan pembayaran. Dan apabila timbangan terakhir mempunyai berat minimum yang dinyatakan di MOU maka tokek itu lulus ujian ke-2.
6. Setelah dinyatakan lulus ujian ke-2 oleh tester Buyer maka wang tanda jadi RM 500,000.00 akan online langsung ke akaun pemilik/kuasa barang/broker. Sisa pembayaran akan diselesaikan selama 7 hari kerja bank.
7. Setelah pembayaran dinyatakan selesai oleh Team Buyer maka dari pihak pemilik dan broker boleh memeriksa akaun bank masing-masing, apabila sudah masuk semua maka barang akan diserahkan oleh pemilik ke Team Buyer di depan notaris.
Ayam
Cemani
1. Pemilik, kuasa barang atau
broker datang ke pejabat Team Buyer mengundang. Selepas membaca dan meneliti
Memorendum of Understanding (MoU) maka dua pihak akan mennandatangani MoU
dan menetapkan waktu dan lokasi yang mahu transaksi dijalankan. Harga undangan
boleh dilihat di website atau pun pejabat .
2. Setelah Team Buyer menerima undangan, maka Team Buyer akan segera memproses administrasinya, supaya apabila barang masuk kriteria, maka kami boleh menyelesaikan transaksi. Team Buyer akan segera turun untuk melakukan transaksi di tempat pada masa yang sesuai dengan undangan. Apabila sampai dilokasi dalam waktu 3 jam Team Buyer tidak boleh melihat barang, tidak boleh uji barang, dengan alasan apapun maka transaksi dinyatakan gagal.
3. Pengujian Ayam Cemani dilakukan 2 kali dengan selang waktu 2x24jam antara ujian 1 dan ujian 2. Setelah tiba dilokasi barang, Team Buyer akan menguji Ayam Cemani tersebut yang dinyatakan di dalam MoU.
4. Setelah Ayam Cemani dinyatakan lulus ujian ke-2 maka, Team Buyer akan memberikan wang tanda jadi sebesar RM 500,000.00 dan penggantian wang undangan sebanyak 2 kali ganda dan penyelesaian Pembayaran akan diselesaikan selama 7 hari kerja bank.
5. Setelah Ayam Cemani dinyatakan lulus ujian, maka Ayam Cemani tersebut, akan dipindahkan oleh pemilik ke suatu tempat/bilik, terus dikunci yang ditunjuk oleh Buyer dan dijaga oleh semua perwakilan dari Pemilik, broker dan Buyer sampai selesai pembayaran.
6. Setelah tiba waktu penyelesaian pembayaran, maka tempat/bilik tempat Barang akan dibuka, apabila Ayam Cemani tersebut masih ada, dan sama seperti semula (tidak berubah wujud, jumlahnya sama, dll) maka akan langsung dilakukan pelunasan pembayaran.
7. Setelah pembayaran dinyatakan selesai oleh Team Buyer maka dari pihak pemilik dan broker boleh memeriksa akaun bank masing-masing, apabila sudah masuk semua maka barang akan diserahkan oleh pemilik ke Buyer di depan notaris.
Cara Transaksi Barang Antik Pusaka
2. Setelah Team Buyer menerima undangan, maka Team Buyer akan segera memproses administrasinya, supaya apabila barang masuk kriteria, maka kami boleh menyelesaikan transaksi. Team Buyer akan segera turun untuk melakukan transaksi di tempat pada masa yang sesuai dengan undangan. Apabila sampai dilokasi dalam waktu 3 jam Team Buyer tidak boleh melihat barang, tidak boleh uji barang, dengan alasan apapun maka transaksi dinyatakan gagal.
3. Pengujian Ayam Cemani dilakukan 2 kali dengan selang waktu 2x24jam antara ujian 1 dan ujian 2. Setelah tiba dilokasi barang, Team Buyer akan menguji Ayam Cemani tersebut yang dinyatakan di dalam MoU.
4. Setelah Ayam Cemani dinyatakan lulus ujian ke-2 maka, Team Buyer akan memberikan wang tanda jadi sebesar RM 500,000.00 dan penggantian wang undangan sebanyak 2 kali ganda dan penyelesaian Pembayaran akan diselesaikan selama 7 hari kerja bank.
5. Setelah Ayam Cemani dinyatakan lulus ujian, maka Ayam Cemani tersebut, akan dipindahkan oleh pemilik ke suatu tempat/bilik, terus dikunci yang ditunjuk oleh Buyer dan dijaga oleh semua perwakilan dari Pemilik, broker dan Buyer sampai selesai pembayaran.
6. Setelah tiba waktu penyelesaian pembayaran, maka tempat/bilik tempat Barang akan dibuka, apabila Ayam Cemani tersebut masih ada, dan sama seperti semula (tidak berubah wujud, jumlahnya sama, dll) maka akan langsung dilakukan pelunasan pembayaran.
7. Setelah pembayaran dinyatakan selesai oleh Team Buyer maka dari pihak pemilik dan broker boleh memeriksa akaun bank masing-masing, apabila sudah masuk semua maka barang akan diserahkan oleh pemilik ke Buyer di depan notaris.
Cara Transaksi Barang Antik Pusaka
Barang Antik
(Pusaka)
1. Pemilik, kuasa barang atau broker datang
ke pejabat Team Buyer mengundang. Selepas membaca dan meneliti Memorendum of
Understanding (MoU) maka dua pihak akan mennandatangani MoU dan
menetapkan waktu dan lokasi yang mahu transaksi dijalankan. Harga undangan
boleh dilihat di website atau pun pejabat .
2. Setelah Team Buyer menerima undangan, maka Team Buyer akan segera memproses administrasinya, supaya apabila barang masuk kriteria, maka Team Buyer boleh menyelesaikan transaksi. Team Buyer akan segera turun untuk melakukan transaksi di tempat pada masa yang sesuai dengan undangan. Apabila sampai dilokasi dalam waktu 3 jam Team Buyer tidak boleh melihat barang, tidak boleh uji barang, dengan alasan apapun maka transaksi dinyatakan gagal.
3. Pengujian Barang Antik dilakukan 2 kali (tergantung kepada barang antik yand diuji) dengan selang waktu 2x24jam antara ujian 1 dan ujian 2. Setelah tiba dilokasi barang, Team Buyer akan menguji Barang Antik tersebut yang dinyatakan di dalam MoU.
4. Setelah Barang Antik dinyatakan lulus ujian ke-2 maka, Team Buyer akan memberikan wang tanda jadi (sebesar RM 500,000.00 untuk barang yang bernilai RM 1,000,000.00 ke atas, RM 50,000.00 untuk yang bernilai RM 1,000,000.00 ke bawah) dan penggantian wang undangan sebanyak 2 kali ganda dan penyelesaian Pembayaran akan diselesaikan selama 7 hari kerja bank.
5. Setelah Barang Antik dinyatakan lulus ujian, maka Barang Antik tersebut, akan dipindahkan oleh pemilik ke suatu tempat/bilik, terus dikunci yang ditunjuk oleh Buyer dan dijaga oleh semua perwakilan dari Pemilik, broker dan Buyer sampai selesai pembayaran.
6. Setelah tiba waktu penyelesaian pembayaran, maka tempat/bilik tempat Barang akan dibuka, apabila Barang Antik tersebut masih ada, dan sama seperti semula (tidak berubah wujud, jumlahnya sama, dll) maka akan langsung dilakukan pelunasan pembayaran.
7. Setelah pembayaran dinyatakan selesai oleh Team Buyer maka dari pihak pemilik dan broker boleh memeriksa akaun bank masing-masing, apabila sudah masuk semua maka barang akan diserahkan oleh pemilik ke Buyer di depan notaris.
2. Setelah Team Buyer menerima undangan, maka Team Buyer akan segera memproses administrasinya, supaya apabila barang masuk kriteria, maka Team Buyer boleh menyelesaikan transaksi. Team Buyer akan segera turun untuk melakukan transaksi di tempat pada masa yang sesuai dengan undangan. Apabila sampai dilokasi dalam waktu 3 jam Team Buyer tidak boleh melihat barang, tidak boleh uji barang, dengan alasan apapun maka transaksi dinyatakan gagal.
3. Pengujian Barang Antik dilakukan 2 kali (tergantung kepada barang antik yand diuji) dengan selang waktu 2x24jam antara ujian 1 dan ujian 2. Setelah tiba dilokasi barang, Team Buyer akan menguji Barang Antik tersebut yang dinyatakan di dalam MoU.
4. Setelah Barang Antik dinyatakan lulus ujian ke-2 maka, Team Buyer akan memberikan wang tanda jadi (sebesar RM 500,000.00 untuk barang yang bernilai RM 1,000,000.00 ke atas, RM 50,000.00 untuk yang bernilai RM 1,000,000.00 ke bawah) dan penggantian wang undangan sebanyak 2 kali ganda dan penyelesaian Pembayaran akan diselesaikan selama 7 hari kerja bank.
5. Setelah Barang Antik dinyatakan lulus ujian, maka Barang Antik tersebut, akan dipindahkan oleh pemilik ke suatu tempat/bilik, terus dikunci yang ditunjuk oleh Buyer dan dijaga oleh semua perwakilan dari Pemilik, broker dan Buyer sampai selesai pembayaran.
6. Setelah tiba waktu penyelesaian pembayaran, maka tempat/bilik tempat Barang akan dibuka, apabila Barang Antik tersebut masih ada, dan sama seperti semula (tidak berubah wujud, jumlahnya sama, dll) maka akan langsung dilakukan pelunasan pembayaran.
7. Setelah pembayaran dinyatakan selesai oleh Team Buyer maka dari pihak pemilik dan broker boleh memeriksa akaun bank masing-masing, apabila sudah masuk semua maka barang akan diserahkan oleh pemilik ke Buyer di depan notaris.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar